Webmarketing
Nebo-li internetový marketing, digitální marketing nebo také online marketing. Několik názvů pro jednu a tu samou činnost.
Několik pojmů v názvu označuje jednu a tu samou věc – propagaci vašeho webu na internetu. Máte-li funkční a dobře propracovanou stránku, tak jste teprve na začátku, teď je nutné ji v té obrovské konkurenci zviditelnit.
To se dá udělat několika způsoby a na několika úrovních. Je jasné, že vaše stránka musí obsahovat správný poměr kíčových slov, dobře navolený title a meta tagy a v neposlední řadě i texty na vašem webu by měly být obsažné, čtivé a chytlavé – tak, aby si potenciální návštěvník objednal vaše služby nebo výrobek.
Jak se to dělá?
Určitě jste už slyšeli pojem SEO – search engine optimization, což ve zkratce znamená optimalizaci vašeho webu – textů a popisků tak, aby se líbil vyhledávačům (viz odstavec výše). Dalo by se říct, že SEO je naprostá nutnost pro každý web.
Další možností je SEM – search engine marketing, což není bezpodmínečně nutné, ale může být užitečné. Co to znamená? SEM je jednoduše placená online reklama, která láká na určitou akci a po nakliknutí řeklamy se klient dostane na tzv. „landing page.“ Hlavní rozdíl mezi SEO a SEM je v tom, že SEM je omezen na určitou dobu (zaplatíte si např. měsíc, půlrok nebo rok nějaké formy propagace) a na jeden vyhledávač – viz takový Sklik. Placená reklama na Seznamu nemá žádný efekt na výsledky vašeho vyhledávání na Googlu. Z toho plyne, že SEO je velmi důležitý nástroj v propagaci vaší firmy a jeho přípavu byste měli svěřit profesionálům.